جستجو کنید

یک سوتی تبلیغاتی که باعث ضرر میلیون دلاری شد

  • تعداد بازدید: 113
  • تعداد نظرات: 0

یک سوتی تبلیغاتی که باعث ضرر میلیون دلاری شد

بهترین هدایای تبلیغاتی

 

در دنیای تبلیغات فرق بزرگی بین بزرگ کردن و بال و پر دادن به حقیقت و داشتن ادعای دروغ هست.

بسیاری از شرکت‌ها بخاطر ادعاهای دروغین مثل "به صورت علمی ثابت شده" یا "نتایج تضمین شده" باعث ضررهای میلیون دلاری و از دست دادن اعتبار و محبوبیت محصولات خود شدند.

نمونه‌ای از این تبلیغات، تبلیغات شرکت Red Bbull بود. این شرکت سازنده‌ی نوشابه‌های انرژی‌زا است که در سال ۲۰۱۴ شکایتی بر علیه‌اش به‌خاطر این شعار تبلیغاتی‌ انجام شد:

"رد بول به شما پر پرواز می‌دهد".

این شرکت بیش از دو دهه از این شعار در کمپین‌های تبلیغاتی‌اش استفاده می‌کرده که در واقع منظور از شعار مذکور این بوده که این نوشیدنی‌ها باعث افزایش تمرکز و همچنین انرژی بیشتر در طول روز خواهد شد.

بنجامین کاریدرز یکی از مشتری‌هایی بود که علیه این شرکت اتریشی به دادگاه شکایت کرد و این ادعا را داشت که او برای ۱۰سال مشتری وفادار این شرکت بوده ولی در طول این مدت نه‌تنها بال در نیاورده بلکه در درازمدت هم هیچ اثری از افزایش هوش یا افزایش قدرت بدنی در او ایجاد نشده است.

این گفته شاید مسخره به نظر برسد ولی جالب است که بخاطر شکایت بنجامین، ردبول مجبور شد ۱۳ میلیون دلار (به ازای هر مشتری ۱۰ دلار، که از سال ۲۰۰۲ از نوشیدنی‌های این شرکت استفاده می‌کرده) بعنوان جریمه پرداخت کند.

جدا از این شرکت، شاید تبلیغات دیگری هم بوده‌اند که شکایتی علیه آنها نشده ولی ادعاهای دروغین آنها برای محصولاتشان، بعد از مدتی آنها را رسوا کرده و باعث شکست شرکت و از دست دادن مشتریان‌شان شده است.

پس ادعاهای دروغین در تبلیغات باعث خواهد شد مشتریان وفادارتان که مدت‌های طولانی از شرکت شما خرید می‌کردند را ناامید کرده و شرکت شما اعتبار و محبوبیت خود را از دست بدهد. (سایپا، مطمئن).

همیشه سعی کنید در تبلیغات حقیقت را گفته و صادقانه به مشتری‌های خود بگویید برای چه چیزی آنها به محصولات شما نیاز دارند. از فواید و تاثیراتی که محصولات شما در زندگی‌شان می‌گذارد توضیح داده و از ادعاهای دروغین اجتناب کنید.

 

 


نظرات:

هنوز هیچ نظری در مورد این مطلب ثبت نشده است.


نظر شما در مورد مطلب یک سوتی تبلیغاتی که باعث ضرر میلیون دلاری شد چیست؟

جستجو

مجموع سبد قیمت: 0 تومان
مشاهده سبد خرید