هدایای تبلیغاتی در مقابل تخفیفها
انتخاب درست، انگیزهای برای مشتریان در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی
در دنیای تجارت، دادن انگیزهای به مشتریان همچون تخفیف یا هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین استراتژیهای افزایش فروش و جذب مشتری است ولی کدامیک برای بیزنس شما بهتر است؟ با اینکه هر دو در جذب مشتری و تشویق آنها برای خرید نقشی بسیار تاثیرگذار دارند ولی هر کدام علاوه بر فایده، نقاط ضعفهایی نیز دارند.
"هر هدیه از طرف یک دوست، آرزویی برای خوشبختی شماست".
تخفیفها: مزایا و معایب
تخفیفها یکی از متودهاییست که بیشترین استفاده را در بین کسبوکارها برای جذب مشتری دارد و باعث افزایش فروش میشود. در شرایط ایدهآل تخفیفها چوب برای مدت محدود پابرجا هستند به مشتری حس عجله و شتاب برای خرید میدهد تا تخفیفهای شما را از دست ندهد و این زمانی جوابگوست که شما گروه خاصی از مردم را هدف قرار دهید و در این راه به بازار هدف خودتان دست پیدا خواهید کرد.
تخفیفها تقریبا کمهزینهترین راه برای افزایش فروش هستند ولی به عنوان پیشنهادی برای جذب مشتریهای دائمی یا بازگشت دوباره آنها به فروشگاه شما مناسب نیستند.
هدایای تبلیغاتی: مزایا و معایب
از طرفی دیگر هدایای تبلیغاتی پیشنهادی فوقالعاده برای نشان دادن قدردانیتان نسبت به مشتریانتان است. از نظر آنها شما با دادن هدایای تبلیغاتی در هنگام خریدشان، کاری تحسینبرانگیز انجام دادهاید. این در واقع میتواند وفاداری مشتریها و احتمال بازگشت آنها را به فروشگاهتان افزایش دهد.
هدایای رایگان اغلب مقرون بهصرفه هستند (پولی که شما صرف تهیهی هدایای تبلیغاتی میکنید، با بازگشت مشتریان و تاثیر خوبی که روی آنها میگذارد قطعا جبران میشود). حتی یک آیتم کوچک مانند جاکلیدی یا ماگ، تاثیر بسیار خوبی روی مشتریان میگذارد. از نظر ارزش درک شده برای مشتری، هدایا ارزش درک شده بالاتری نسبت به تخفیف دارند. این به این دلیل است که هدایا در مقایسه با یک تخفیف عمومی اغلب خاصتر، منحصربهفردتر و مرتبطتر دیده میشوند.
بیایید اینگونه بیان کنیم: بسیاری از فروشگاهها در حالت تخفیف دائمی هستند و تخفیفها بهویژه تخفیفهای کمارزش را پیشنهاد میکنند. اما هدایا تاثیری فوقالعاده و منحصربهفرد دارند که تخفیفها به خصوص در بازارهای اشباعشده ندارند. برای انجام تخفیف، معمولاً باید تخفیف بالایی ارائه دهید تا مشتریان را وادار به عمل کنید اما از سوی دیگر هدایای تبلیغاتی لزوماً نباید گران باشند زیرا مهم تاثیری است که روی مشتریها میگذارد.
در آخر این مهم است که نیازهای مشتریهای خود را پیدا کنید و مطابق با آن میتوانید تصمیم بگیرید کدام برای فروشگاه شما بهتر است. تخفیفها و هدایای تبلیغاتی هر دو این پتانسیل را دارند که فروش شما را افزایش دهند اما این مهم است که انتخاب کنید کدام برای فروشگاه شما تاثیرگذارتر است.
نظرات:
هنوز هیچ نظری در مورد این مطلب ثبت نشده است.